Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
SCW --- Sensoa, Gent
Choose an application
Choose an application
Doelstelling: In deze scriptie wordt onderzocht in hoeverre er nog taboes bestaan in deze moderne samenleving. Daarnaast wordt er nagegaan hoe taboes de communicatie tussen mensen van een verschillende culturele achtergrond kunnen beïnvloeden. Verder wordt er bestudeerd in welke mate mensen geremd zijn om over intieme problemen te spreken of scheldwoorden te gebruiken in het bijzijn van een tolk. Moeilijkheden tijdens het tolken over taboe-onderwerpen en de rol van de tolk worden aan het licht gebracht. Middelen of methode: Deze masterproef gaat na welke taboes er bestaan in verschillende culturen op basis van een literatuurstudie. Aan de hand van enkele voorbeelden uit de praktijk worden de waarden en normen van enkele culturen in verband gebracht met onder andere seksuele taboes. Het Idriss-project van Sensoa vormt een belangrijke basis in dit onderzoek. De indrukken van enkele Russischtalige asielzoekers, gesprekleiders en medewerkers van Sensoa geven een beeld van de problematiek inzake kennis over seksuele gezondheid en de bespreekbaarheid van dit onderwerp. Hierbij wordt de aandacht gevestigd op de rol van de tolk aan de hand van een enquête, die werd ingevuld door 6 tolken Russisch-Nederlands. Bij deze praktijkonderzoeken wordt uitgelegd hoe belangrijk het is om een achtergrondkennis te hebben en vertrouwd te zijn met tradities en normen, zodat misverstanden vermeden kunnen worden. Resultaten: Uit de resultaten van dit onderzoek blijkt, dat er nog heel wat taboes bestaan en dat deze heel cultuurgebonden kunnen zijn. Normen, waarden en tradities binnen bepaalde bevolkingsgroepen spelen daarin een belangrijke rol. De kennis van deze culturele verschillen of het gebrek aan kennis hiervan, kunnen de communicatie bevorderen, dan wel in de weg staan. Uit eerder onderzoek blijkt, dat tolken de betekenis van scheldwoorden of getaboeïseerde onderwerpen soms verzwakken, veranderen of niet vertalen. Verder raden de medewerkers van Sensoa aan, dat er meer aandacht besteed moet worden aan taboe-onderwerpen in een tolkenopleiding, zodat meer tolken bereid zijn om hierover te tolken. Hoe groter de kennis van culturele normen, waarden en tradities, hoe minder communicatieproblemen optreden tijdens het tolken.
Asielcentra. --- Cultuurverschillen. --- Eufemismen. --- Russisch. --- Scheldwoorden. --- Seksualiteit. --- Sensoa. --- Taboes. --- Tolken. --- Tolkstudie.
Choose an application
Choose an application
seksualiteit --- Infectious diseases. Communicable diseases --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- AIDS (acquired immune deficiency syndrome) --- Sensoa [Antwerp] --- AIDS --- Jaarverslagen --- Rapports annuels --- SIDA --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Verenigingen met een sociaal karakter --- Seksuologie --- Hygiëne. Gezondheidszorg. Bescherming --- Infectieziekten. Besmettelijke ziekten --- Sensoa [Antwerpen] --- België --- Social organizations --- Sexology --- Belgium
Choose an application
Het Sensoa Vlaggensysteem helpt professionals om seksueel gedrag van kinderen en jongeren eerlijk te beoordelen en er gepast op te reageren. Je gebruikt het ook om met kinderen en jongeren te bespreken welk seksueel gedrag wel of niet oké is. (https://www.sensoa.be/materiaal/sensoa-vlaggensysteem-pakket)
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- jeugd --- kinderen --- seksualiteit --- ouders-kind relatie --- seksueel misbruik --- cliënt-hulpverlener relatie --- Grensoverschrijdend gedrag --- Relationele en seksuele vorming --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kind --- Jeugd --- Seksueel grensoverschrijdend gedrag --- Jongere --- Seksualiteit --- Seksuele ontwikkeling --- Communicatie --- Sensoa --- Ongewenste intimiteiten --- Seksuele opvoeding --- 433.4 --- grenzen --- seksuele opvoeding --- voorlichting --- RSV basisonderwijs --- collectie Sensoa --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind
Choose an application
Doel: Stilstaan bij verschillende aspecten van verliefd zijn, relaties en seksualiteit en het gesprek hierover bevorderen onder de deelnemers. Wat? Per vraagsoort worden er vragen/stellingen aangeboden als basis voor een groepsgesprek. Naargelang de beschikbare tijd(1-2 uur) kan er gewerkt worden met opwarmers, tussendoortjes en/of een afsluiter.
Seksualiteit --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relationele en seksuele vorming --- Verliefdheid --- Communicatie --- 613.88 --- Jeugd --- Liefde --- Relaties --- seksualiteit --- seksuele opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- 433.4 --- Relationele opvoeding --- Seksuele opvoeding --- 615.51 --- Sensoa --- relaties en seksualiteit --- weerbaarheid en pesten --- identiteitsontwikkeling en teambuilding --- jongerenparticipatie --- collectie Sensoa --- Seksuele voorlichting --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind
Choose an application
Met dit nieuwe spel heb je alles in huis om met 11- tot 14-jarigen rond relaties en seksualiteit in de puberteit te werken, het hele jaar door, op maat van jouw groep.Je maakt met Booost! weerbaarheid, imago, seksualiteit, relaties, veranderingen aan het lichaam en online gedrag op een fijne manier bespreekbaar, vanuit de leefwereld van kinderen en jongeren. Zo krijgen ze zicht op hun eigen vaardigheden en attitudes, krijgen ze spelenderwijs info en leren ze over deze thema's te communiceren.Ga op wandel door de stad en ontdek vanalles over de puberteit via de vraag-, opdracht- en discussiekaarten. En boost zo snel mogelijk het humeur van jouw personage - van #grmbl tot #jiehaa!Bron: https://www.pimento.be/booost/
433.4 --- gevoelens --- puberteit --- ontwikkelingspsychologie --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- weerbaarheid --- intermenselijke relaties --- identiteit --- pesten --- sociale relaties --- Age group sociology --- emoties --- Pubers --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugd --- Assertiviteit --- Seksualiteit --- Relaties --- Lichaam --- Communicatie --- Zelfbeeld --- Seksuele opvoeding --- Persoonlijkheidsleer --- Games --- Puber --- Relatie --- Menselijk lichaam --- Relationele en seksuele vorming --- Sensoa --- relaties en seksualiteit --- weerbaarheid en pesten --- identiteitsontwikkeling en teambuilding --- jongerenparticipatie --- collectie Sensoa --- Jongere
Choose an application
geboortebeperking --- Sexology --- seksualiteit --- seksuele vorming --- Sensoa [Antwerp] --- Annuaires --- Jaarboeken --- Seksuologie --- Sexologie --- Gezinsethiek. Seksuele ethiek --- Sociale problemen --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Infectieziekten. Besmettelijke ziekten --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- Social problems --- Age group sociology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Infectious diseases. Communicable diseases
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|